Povinné ručení u Generali kryje i střet se zvěří

Každoročně dochází na českých silnicích k mnoha nehodám v důsledku střetů se zvěří. Fatální následky jsou přitom překvapivě častější u nehod, kdy se řidiči pokusí zvířeti vyhnout – a to až desetinásobně. Podle průzkumu Generali by ale právě variantu úhybného manévru zvolila skoro polovina českých šoférů.

Zhruba stejný počet řidičů by raději zvíře srazil, než aby se pokoušel o riskantní manévr. A 4 % dotázaných by hrůzou zavřela oči a počkala, zda zvíře stihne utéct.

V případě, že se srážce vyhnout nedá a dojde k nehodě, je postup také jasný – a Češi ho dobře znají. „Třiadevadesát procent řidičů ví, že v takové situaci, pokud je to možné, musí zastavit, zapnout výstražná světla a umístit na vozovku výstražný trojúhelník. Úsměvné a zároveň varující byly odpovědi, že by šoféři zvířeti na prvním místě poskytli první pomoc. Zraněné zvíře by totiž svého „zachránce“ mohlo vážně zranit,“ přidává perličku tiskový mluvčí Generali Jiří Cívka.

„Řádné označení místa dopravní nehody je z pohledu bezpečnosti naprostý základ. Zraněnou zvěř by řidič neměl ze silnice sám odklízet, protože poraněná zvěř mu může způsobit zranění. Jakmile to situace dovolí, je potřeba kontaktovat policisty na lince 158, kteří následně vyrozumí správce příslušné honitby, který se o zvěř postará,“ dává návod mluvčí policejního prezídia Jozef Bocán. „Našim klientům stačí kontaktovat asistenční službu, která už se o vše nezbytné postará,“ doplňuje Jiří Cívka.

Že by si Češi pochutnávali na srnčí pečeni ze zvířete, které předtím „ulovili“, také ve většině případů nehrozí. „Skoro devadesát procent řidičů si je vědomo, že sraženou zvěř si v žádném případě ponechat nesmí. Někteří by si ale zvíře ponechali s tím, že za ni myslivcům zaplatí. Tak to ale nefunguje a dokonce je to trestné,“ zdůrazňuje Jiří Cívka.

Střet se zvěří je sice klasické havarijní riziko, pro které je potřeba mít sjednané havarijní pojištění, Generali jej však před lety jako první pojišťovna v ČR nabídla jako součást povinného ručení. Původní riziko, tedy střet s lesní zvěří, je dnes rozšířeno na střet se zvířetem bez omezení, tedy včetně domácích, hospodářských a jiných zvířat.

„Krytí střetu se zvířetem z povinného ručení Komplet a Exkluziv zahrnuje úhradu nákladů na opravu poškozeného vozidla až do výše 100 tisíc korun, přičemž výplata pojistného plnění nemá vliv na bonus v povinném ručení,“ vysvětluje produktový manažer Generali Miroslav Matějka.

„Uplatnění škody do 100 000 Kč z havarijního pojištění by pro ně bylo mnohem méně výhodné. Jednak by se na škodě podíleli vyšší spoluúčastí, která běžně činí pět tisíc korun, a navíc má výplata pojistného plnění z havarijního pojištění vliv na vyježděný bonus v tomto pojištění,“ uzavírá Matějka.

Menu

244 188 188