Z průzkumu pojišťovny Generali: křižovatky jsou pro řidiče „kamenem úrazu“

Při nehodách zemřelo vloni v České republice 629 lidí. Více než třetinu přitom tvoří řidiči osobních automobilů. Mezi nejčastější příčiny dopravních nehod patří nevěnování se řízení vozidla, nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem a nesprávné otáčení nebo couvání. Českým řidičům však působí problémy i znalost správného řešení dopravních situací na křižovatkách.


Z exkluzivního průzkumu pojišťovny Generali vyplynulo, že čeští řidiči v dopravních předpisech často tápou. „Součástí průzkumu byly také obrázky dopravních situací s variantami možného řešení. U té nejjednodušší, která se týkala přednosti zprava, odpověděla chybně čtvrtina řidičů,“ komentuje výsledky Jiří Cívka z pojišťovny Generali.

Zdroj: Facebook pojišťovny Generali

Kamenem úrazu se stalo řešení dopravní situace na křižovatce ve tvaru písmene T. Řidiči měli určit, které auto najede do křižovatky jako první a v jakém pořadí křižovatku opustí. „Jednašedesát procent šoférů odpovědělo, že jako první projede křižovatkou zelené auto, po něm červené a naposledy modré. Pokud by se tím řídili v opravdové dopravní situaci, došlo by k dopravní nehodě,“ popisuje Jiří Cívka z pojišťovny Generali. Ještě před realizací průzkumu vyvolalo řešení této situace bouřlivou diskuzi na facebookovém profilu pojišťovny Generali, do které se zapojilo více než čtyři tisíce lidí. Stejně jako v průzkumu i zde řešila většina z nich situaci chybně.

„Kromě přednosti zprava pořád platí přednost protijedoucího vozu, pokud řidič odbočuje vlevo. Správně je to tedy tak, že do křižovatky najede první řidič červeného auta, který ale dává přednost autu zelenému. To však musí pustit modré auto, protože dává přednost zprava a zároveň pro modré auto už zprava nikdo nestojí vzhledem k tomu, že červené auto najelo do křižovatky. První tedy projede křižovatkou modrý vůz, poté zelený a jako poslední opustí křižovatku auto červené,“ popisuje klasický autoškolový „špek“ Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP ministerstva dopravy.

„Dvě procenta řidičů by se při řešení této situace řídila heslem, kdo dřív přijde, ten dřív mele. Deset procent pak vůbec nevědělo, jakým způsobem situaci řešit,“ doplňuje Jiří Cívka.

Kontakty

244 188 188
Klientský servis Generali


Máte dotaz?


Sjednat schůzku